How I see cars

Г-н Армани: италианецът, който не може да казва р

Г-н Армани: италианецът, който не може да казва р

Това е господин Армани, никой не го нарича Джорджо. Роден е преди 82 години в Пиаченца, Италия. Тук небрежно се е подпрял на яхтата си – казва се Mariu. Тя е направена специално за Армани, по негов дизайн и е внушително елегантна, също като хотелите, кафенетата, ресторантите и моделите му. Armani е империя, отдавна надхвърлила модните граници. Това е естетика, начин на живот с етикет на него, вяра в красотата и капка съмнение в симетрията. Armani е жената от Милано, която излиза с безупречно червило, прибрана коса, сако и чанта, поръчва си еспресо само с очи, изпива го и по бялата чаша остават червени устни, а няколко часа по-късно се прибира все толкова безупречна. Armani е мъжът, който винаги знае колко е часа и никога не закъснява, който кара Maserati, който изисква уважение само с вратовръзката си и не ти позволява да подлгаш на съмнение нито думите, нито сакото му. Как се постига подобно нещо? Не знам, така се раждаш.

Господин Армани не се е родил богат, не е учил в моден институт и всъщност изобщо не е предполагал, че ще стане дизайнер. Следвал е за лекар, но бързо е разбрал, че това не е за него. Създава марката преди 40 години и днес, разклонила се в още няколко посоки, тя е сред най-големите в света. Всичко започва през 50-те години, когато Армани напуска армията и медицината и започва работа в La Rinascente – магазин за дрехи и козметика, в който подрежжда витрината, а след това продава и мъжка мода. Няколко години по-късно преминава в Nino Cerruti като дизайнер, а когато среща Серджо Галеоти, всичко си идва на мястото – с негова помощ Армани основава собствено студио в Милано, а след това и Giorgio Armani S.p.A. Представя първата си собствена колекция през 1975-а.

Armani 1975днес Armani е почти синоним на Италия, на елегантност и изящество, но не за сметка на удобство. Той разбира дрехата като език, който хората в този век използват, за да се изразяват, да общуват и да показват индивидуалността си. „Родителите ми бяха много изискани. Нямахме много пари и майка ми шиеше дрехите ни, а в училище всички ни завиждаха, защото изглеждахме стилни и богати“,  разказва Армани. Да нямаш понякога е най-голяма мотивация, която можеш да имаш. Благодарение на нея и вродения си усет за красиво Армани създава изкуството на костюма.

Всичко в работата ми е подчинено на сакото. От 70-те до днес. Винаги се опитвам да го осъвременявам без да изневерявам на духа му. Когато хората говорят за стила ми, винаги става дума за сакото“.

И наистина, независимо дали го носи мъж или жена, сакото е всичко, което се опитва да каже Армани, смисълът на неговата вселена, събран в няколко парчета плат с идеална кройка. То пада свободно, няма подплънки, излишна подплата и гънки. Но то не би станало толкова прочуто, ако не беше Холивуд. Armani е надписът на онези ризи, които Ричард Гиър хвърля на леглото и се чуди коя да облече в “American Gigolo”, той е “The Untouchables”, но най-вече е костюма на Леонардо Дикаприо във “The Wolf of Wall Street”. Забелязали сте го или поне сте го усетили. Той е неизменна част от успелия Джордан Белфорт, характеристика на персонажа му и олицетворение на успеха му.

Днес Armani е това, което е бил винаги – класическото сако на съвременния мъж. Или жена.

Armani woman

Веселина